Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Välj språk
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Autosale Forum
 Försäkring
 Se upp för dolda försäkringsvillkor!
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Författare Föregående ämne Ämne Nästa ämne  

George
Starting Member

40 inlägg

Postat - 12 nov 2005 :  12:18:07  Visa profil  Svara med citat
När jag för en tid sedan fick en skada på min motor så tog jag kontakt med mitt försäkringsbolag, Susab Tennant, och förklarade situationen som hänt och att jag ville ha en uppgift om självriskens storlek. Jag fick då till svar att min direktimporterade bil inte täcktes av maskinskadeförsäkring utan denna gällde endast för svensksålda bilar.

Jag blev då ganska förgrymmad över detta besked då den handläggare som sålde på mig försäkringen bedyrade att den enda skillnaden mellan att försäkra en svensksåld bil och en direktimporterad bil var att man behövde märka rutorna samt koda om nycklarna, förutom detta så var de identiska.

Det verkar inte som om säljarna har samma underlag som skadereglerarna, så mitt råd är SE UPP!!!

Leo
Starting Member

15 inlägg

Postat - 19 nov 2005 :  11:24:31  Visa profil  Svara med citat
Jag råkade ut för samma sak när jag fick en skada på min importerade bil. Efter detta bakslag så tog jag mig en titt på de flesta försäkringsbolag som har någorlunda rimliga premier, dvs Trygg Hansa hamnar utanför då deras premier är rent ut sagt ett skämt.

Jag kom då fram till att Folksam hade en försäkring som gällde med samma vilkor även för direktimporterade bilar. Finns det någon annan aktör som är billigare/bättre än Folksam på detta område?
Gå till toppen av sidan

eho
Admin

31 inlägg

Postat - 02 mar 2006 :  00:59:31  Visa profil  Besök eho's hemsida  Svara med citat
Vad jag vet är det väldigt få som ger maskinskadeförsäkring på importerade bilar. Dock vet jag att GE Capital kommer lansera en enskild maskinförsäkring för de som finansierar sin bil via dem.
/E
Gå till toppen av sidan

Kaiser4
Starting Member

1 inlägg

Postat - 23 dec 2006 :  22:20:02  Visa profil  Svara med citat
Moderna Försäkringar har bilförsäkring, de skall ta maskinskada på Importer också vad jag har hört.
Gå till toppen av sidan
  Föregående ämne Ämne Nästa ämne  
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm. © 2002-2015 Autosale.se Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000