Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Välj språk
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Ris & Ros
 Ris - Negativ kritik gällande bilrelaterade frågor
 3000 milaservice, Din Bil Östermalm
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Författare Föregående ämne Ämne Nästa ämne  

Rikard
Starting Member

9 inlägg

Postat - 12 aug 2004 :  13:59:06  Visa profil  Svara med citat
Efter genomförd 3000 milaservice och avprickat besikningsprotokoll kontrollerade jag ringtrycket på samtliga hjul. Till min förvåning diffade det 6 hekto mellan bakhjulen och dessutom var inte reservhjulets ringtryck enligt specifikationerna.
Ett lass ris till den slarver på Din Bil Östermalm som inte kontrollerade och justerade ringtrycket men ändå satte en bock för utfört arbete i protokollet.
Jag kan bara drömma om vad mer de inte utförde på servicen som kostade mycket pengar...

Baba
Starting Member

1 inlägg

Postat - 07 jan 2007 :  23:35:17  Visa profil  Svara med citat
Tjena.
Efter att ha rådfrågat vänner och bekanta innan jag lämnade in min chrysler 300M ringde jag Västertorp och bad att de inte skulle kolla tryck, ljus, torkare och sånt där trams som man annars klarar av som de också tar betalt för. Man kan inte vara helt säker, man får lita på att de ska göra rätt ifrån sig i övrigt. Jag håller med i att man ibland kan bli helt utlämnad.
Nuförtiden ringer jag innan och vill ha en färdig kostnad för servicen - blir billigare.

Alf
Gå till toppen av sidan
  Föregående ämne Ämne Nästa ämne  
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm. © 2002-2015 Autosale.se Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000