Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Välj språk
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Autosale Forum
 Tips & Tricks
 Råd önskas kring bilköp
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Författare Föregående ämne Ämne Nästa ämne  

Petra
Starting Member

1 inlägg

Postat - 10 jan 2005 :  14:06:01  Visa profil  Svara med citat
Jag ska köpa bil men är osäker på hur mycket jag "bör" spendera för att få en säker och tillförlitlig bil? Vad ska jag tänka/titta extra på?
Tack på förhand!

George
Starting Member

40 inlägg

Postat - 18 jan 2005 :  23:31:57  Visa profil  Svara med citat
För att få en bil som är någorlunda pålitlig bör du nog spendera runt 30000 kr. Men det finns även pärlor där ute för mindre pengar, men dom är få och då bör man ha ganska bra koll för att inte gå på en nit. När du börjar närma dig 50000 så kan du hitta mycket bra bilar.
Gå till toppen av sidan

eho
Admin

31 inlägg

Postat - 21 jun 2005 :  00:06:58  Visa profil  Besök eho's hemsida  Svara med citat
Aftonbladet hade för en tid sedan en mkt bra artikel om fynd under 50000:- och radade upp några modeller som var bra köp i denna prisklass. Ett annat tips är även att kolla in konsumentverkets sida www.ko.se, där hittar du många tips på vad du ska tänka på när du ska köpa bil i denna klass.
/E
Gå till toppen av sidan

Leo
Starting Member

15 inlägg

Postat - 06 jul 2005 :  10:33:52  Visa profil  Svara med citat
Man bör nog kolla på bilar runt ca 30000 för att hitta några ok objekt. Det du bör kolla extra noga på är som vanligt, servicebok, antal ägare, skick på bilen - rost mm, lukt i kupé och i bagagelucka, mm.
Gå till toppen av sidan
  Föregående ämne Ämne Nästa ämne  
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm. © 2002-2015 Autosale.se Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000