Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Välj språk
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Ris & Ros
 Ris - Negativ kritik gällande bilrelaterade frågor
 Se upp för Fikratsson Bil i Linköping!
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Författare  Ämne Nästa ämne  

George
Starting Member

40 inlägg

Postat - 24 okt 2015 :  19:28:36  Visa profil  Svara med citat
Jag vill varna för Fikratsson Bil i Linköping. De använder väldigt tvivelaktiga metoder när de försöker sälja sina bilar.

För en tid sedan var jag på jakt efter en Volvo XC70 och hittade en som hade gått runt 3500 mil och var tillverkad 2013. Bilen stod hos Fikratsson Bil varför jag ringde dem för att höra mig för om bilen. Säljaren berättade att bilen var i nyskick och att det endast fanns ett skrapmärke på främre kofångaren. Jag var noga med att förklara att jag är väldigt noga med mina bilar och ville försäkra mig om att det inte fanns några mer märken vare sig i eller utanpå bilen, speciellt med tanke på att jag bor i Stockholm och bilen fanns för påseende i Linköping. Säljaren gick då runt bilen, med mig kvar i telefon, och granskade den noga. Han vidhöll efter denna granskning att bilen var i utomordentligt skick. Vi kom även överens om att jag skulle komma ner påföljande dag för att se över bilen och göra affär.

När jag kommer in i hallen dagen därpå ser jag direkt märket på höger framskärm men det är inte det enda jag ser...

Bilen har skrapmärken och repor över hela bilen. Där finns även en ordentlig bula som ser ut att vara gjord av en kulhammare. Kronan på verket är att höger bromsljusstrålkastare är helt trasig uppifrån och ner. Inne i bilen finns det skrapmärken och stickmärken i så gott som varje panel.

Efter att ha sett bilens skick är jag ganska irriterad då detta inte alls är vad säljaren har förklarat på telefon och verkligen inte något jag hade velat åka två och en halv timme i bil för att se. Jag känner inget som helst förtroende för denna bilhandlare efter vad jag sett på plats och den efterföljande diskussionen. Jag väljer därför att vända på klacken och köra tillbaka till Stockholm.

Tänk er för ordentligt om ni hittar en bil hos Fikratsson Bil i Linköping, de har en tendens att glömma bort vissa detaljer i sina beskrivningar...
   Ämne Nästa ämne  
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm. © 2002-2015 Autosale.se Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000