Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Välj språk
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Ris & Ros
 Ris - Negativ kritik gällande bilrelaterade frågor
 Dåligt utfört lackjobb på Bilia i Vinsta!
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Författare Föregående ämne Ämne Nästa ämne  

George
Starting Member

40 inlägg

Postat - 30 aug 2006 :  23:42:39  Visa profil  Svara med citat
Har läst en del om människors erfarenheter av omlackade bilar och framförallt hur dåligt det blir i många fall när klåpare anlitas.

Nu kan jag berätta att detta även händer ofta på större märkesverkstäder. Har själv erfarenhet av detta då jag i somras lämnade in bilen till Bilia i Vinsta för omlackning av i stort sett hela bilen. Jag blev faktiskt inte så förvånad när jag fick tillbaka bilen med rinningar/droppar/dammkorn på alla dörrar, motorhuven, vänster framskärm och tanklocket.

Det enda som är positivt är att när jag påpekade detta så höll de som var ansvariga för lackenheten med mig helt och hållet och tog in bilen för att åtgärda dessa fel. Jag sitter nu och väntar på att få tillbaka bilen efter denna fars till lackning.

Jag har även en fråga till er som är mer erfarna när det gäller billackering. Håller en omlackad bil lika bra som en fabrikslackad bil? Vad är de stora skillnaderna? Är det något man bör tänka på direkt efter lackningen?

Jag återkommer självklart med mer info i ämnet när jag får tillbaka bilen.

MVH
/G
  Föregående ämne Ämne Nästa ämne  
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm. © 2002-2015 Autosale.se Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000