Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm.
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Välj språk
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Ris & Ros
 Ris - Negativ kritik gällande bilrelaterade frågor
 Varning för Shell Reflextvätt !!!
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Författare Föregående ämne Ämne Nästa ämne  

George
Starting Member

40 inlägg

Postat - 12 jul 2006 :  23:15:39  Visa profil  Svara med citat
Hade inte tvättat bilen på ett par veckor och fick höra om Shells erbjudande om att tvätta bilen i deras nya Reflextvätt för halva priset efter 21. Denna tvätt skulle ha några speciella mikrofiberborstar som var skonsamma mot bilens lack och därför ett bra alternativ till handtvätt.

Mot bättre vetande tänkte jag att detta inte kunde gå snett när alla rön pratar så gott om dessa nya tvättanläggningar samt att det var mitt i högsommaren och bilarna då oftast inte är så smutsiga så risken för att grus skulle finnas kvar i dessa specialborstar borde vara minimal...

Så var inte fallet, vår nya XC90 ser nu ut som om någon tvättat bilen med ett paket svinto...repor överallt, stora och små.

Ska ner till Shell i morgon bitti och prata med någon ansvarig och se till att jag får ersättning för denna misshandel som deras tvätt utsatt vår bil för.

REFLEXTVÄTT är ett skämt och något jag inte skulle rekommendera till min värsta fiende. Aldrig mer ska jag lyssna på dessa nya RÖN som avfärdar den erfarenhet som alla väl känner till om automattvättar, de dödar lacken på alla bilar.

Vi får se vad Shell har att säga till sitt försvar i morgon...

MVH
/George

George
Starting Member

40 inlägg

Postat - 20 jul 2006 :  23:43:21  Visa profil  Svara med citat
Shell hade tydligen varit med om detta tidigare och åtog sig att betala självrisken för en omlackning av bilen.

Det var ju tur i oturen men det tar ju inte bort all onödig tid som går åt för att få detta åtgärdat samt att man är utan sin bil i upp till tre veckor.

Det som förundrar mig mest är att man fortsätter ha en tvätt öppen som uppenbart inte borde vara i bruk...

/G
Gå till toppen av sidan

Rikard
Starting Member

9 inlägg

Postat - 02 sep 2006 :  22:09:08  Visa profil  Svara med citat
Hej

Jag har haft liknande otur i en statoiltvätt som behagade att köra in fälgborstarna i mina bakdörrar. Det är tydligen ganska vanligt att detta inträffar enligt försäkringsbolag och bilrecondfirmor.
Gå till toppen av sidan
  Föregående ämne Ämne Nästa ämne  
 Nytt ämne  Svara på ämnet
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Autosale bilforum - Diskutera styling, tuning, bilvård, bilmek, däck, fälg mm. © 2002-2015 Autosale.se Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000